Monday 18 March 2013

REPORTS ON SHORT COURSE AND MALAM CITRA INOVASI KPT


23-24th Februari haritu aku buat this 2-Days FREE Short Course on Nonlinear Finite Element Formulation with Matlab. Nak tengok tentative nya sila click sini. Alhamdullillah berdasarkan registration, lebih 200 orang yang datang meliputi pelajar undergrad, masters dan yang ramainya PhD from various fields dan faculties i.e. civil, electrical, mechanical, chemical, petroleum, math dan physics serta dari computer sains. Pensyarah pun ada yang hadir. Lebih istimewa, ada peserta luar yang hadir, dari UKM, UNISEL, UMP dan Politeknik Behrang. It was very motivating, at least for me. And the the responses were good and ramai yg expressing their gratitude as well as their eagerness to attend the PART 2: Two Dimensional. Aku did promise to held this PART 2 this month (March) but when I looked at the schedule, I'm afraid I got to postpone it until end of April, insya Allah. Picture below is a snap shot at the event.


Lepas tu on 5th March, aku ke Marriot Putrajaya sempena malam Citra Inovasi Kementerian Pengajian Tinggi. Acara ini adalah untuk memberi pengiktirafan kepada penyelidik-penyelidik IPTA dan IPTS yang berjaya menghasilkan produk penyelidikan dan inovasi sehingga ke tahap komersil. Setiap universiti hanya 3 produk yang terpilih dan untuk UTM, software aku ERCAD adalah salah satu yang terpilih. Untuk tahu lebih lanjut tentang ERCAD dan juga IRCAD, sila klik sini, sini, dan sini.



Ooo yer, aku lupa nak bagi tau kat blog ni yang haritu ERCAD, IRCAD, PERAK-5A dan Scylla Operation masuk Buletin Utama TV3. Videonya kat bawah.



No comments: